Ota yhteyttä

One4allin ja Rollockin yhteistyö konkretisoitui – As Oy Espoon Jousenpuro

One4allin ja Rollock Oy:n järjestelmien välistä rajapintaa oli ehditty miettiä yhdessä jo useaan otteeseen, mutta lopulta asiakkaan konkreettinen tarve sysäsi yritysten yhteistyön käyntiin vuoden 2020 syksyllä. Peabin rakentaman Asunto Oy Espoon Jousenpuron kohteeseen oli valittu Rollock älylukitusjärjestelmä, jonka yhteyteen haluttiin One4allin digitaalinen varauskalenteri

Tavoitteena oli helpottaa asukkaiden yhteistilojen ja muiden yhteisten hyödykkeiden varaamista ja hallinnoimista. Järjestelmien integraatio siirtyi näin puheista käytäntöön ja ensimmäinen yhteistyöprojekti sai tehokkaasti alkunsa.

Älykkään asumisen helppokäyttöinen kokonaisuus

As Oy Espoon Jousenpurossa on käytössä kokonaisvaltainen Rollock älylukitus- ja pääsynhallinta­järjestelmä kaikissa ovissa. Tämä tarkoittaa, että niin alaovista, yhteiskäyttötilojen ovista kuin huoneisto-ovistakin pääsee kulkemaan avaimettomasti Rollock-kulkutunnisteella sekä kohteessa myöhemmässä vaiheessa käyttöön otettavan Rollock Mobile Access -mobiilisovelluksen avulla. Mobiilisovellus mahdollistaa etäavauksen, joten oven voi avata tarvittaessa etänä ajasta ja paikasta riippumatta. Tämä tekee asukkaiden arjesta entistä helpompaa ja sujuvampaa. 

Näiden palveluiden yhteyteen kytkettiin One4allin varauskalenteri, josta asukkaat voivat varata käyttöönsä talon yhteistiloja ja palveluita. Älylukitusjärjestelmän ja varauskalenterin integraatio mahdollistaa asukkaille sujuvan pääsyn lukittuihin tiloihin varattuina ajankohtina ja palvelu on reaaliaikaisesti käytettävissä kaikkina vuorokauden aikoina. Rollock-älylukitusjärjestelmä on online-järjestelmä, mikä tarkoittaa että tieto uusista kulkuoikeuksista päivittyy lukolle reaaliaikaisesti varauksen yhteydessä.

Varauskalenterin käyttö on tehty Jousenpurossa mahdollisimman helpoksi asukkaiden käytössä olevien One4allin digitaalisten palveluratkaisujen myötä. Jokaisesta porraskäytävästä löytyy oma digitaalinen porrasnäyttönsä, jonka lisäksi asukkailla on käytössään One4all Mobile -asukassovellus, jota he voivat käyttää joko mobiilisovelluksena tai selaimella.

Varauskalenterin varaukset onnistuvat porrasnäytöiltä tai sovelluksesta asukkaiden omilla huoneistokohtaisilla tunnuksilla. Jousenpuron palvelukokonaisuuteen tullaan liittämään myös One4all Pay -maksupalvelu, jonka kautta asukkaat voivat myös jatkossa maksaa varauskalenterista varaamansa maksulliset tilavaraukset ja palvelut. 

Yhteinen projekti eteni helposti ja aikataulussa

“Yhteistyö oli selkeää ja sujuvaa. Saimme Rollockilta tarkat tekniset ohjeet integraation toteutukseen ja ongelmia kohdatessamme ratkaisimme ne yhdessä.“ One4allin osalta projektia johtanut järjestelmävastaava Mikko Määttä kertoo. “Pysyimme aikataulussa ja kaikki oli sovitusti valmista ensimmäisten asukkaiden muuttaessa taloon huhtikuun lopulla.” 

Yhteisessä ratkaisussa on panostettu erityisesti sen helppoon käytettävyyteen. Yhteistyön sujuminen saa myös Rollockin puolelta kiitosta. “One4all on yksi alan pioneereista ja sillä on paljon kokemusta tilavaraus- ja asukasviestintäjärjestelmistä. Me molemmat haluamme kehittää asukkaan päivittäistä arkea helpottavia, käyttäjäystävällisiä ratkaisuja asumiseen. Tämä tarjoaa hyvän pohjan yhteiselle tekemiselle”, toteaa Rollockin toimitusjohtaja Mikko Haapala.

Jatkokehitystä tulossa

”Ensimmäisen hyvin sujuneen yhteistyöprojektin myötä on taas helpompi edistää tulevia projekteja, kuten nyt syksyllä valmistuvaa Peabin rakentamaa As Oy Espoon Jousenpuiston kohdetta. Rollockia ja One4allia yhdistävä kehitystyö helpon ja turvallisen asumisen palveluiden osalta jatkuu edelleen. Yhteisiä kehityshankkeitakin on jo, mutta niistä ei voi vielä kertoa, sillä ne ovat vasta suunnitteluvaiheessa”, kertoo One4allin osakas Henry Hietavala

“Tällaiset älykkäät yhteisratkaisut vievät Rollockin kerrostalojärjestelmän loppukäyttäjähyödyt aivan uudelle tasolle. Olemme avoimia yhteistyölle ja jatkokehityshankkeille, sillä yhteistyössä alan keskeisten toimijoiden kanssa pystymme tekemään nykypäivän asumisen palveluista entistä helpompia, ketterämpiä ja monipuolisempia”, kertoo Rollockin myyntijohtaja Perttu Paavola.

“Eri järjestelmien väliset integraatiot lisääntyvät päivä päivältä. Nämä tarjoavat mahdollisuuden laajoihin palvelukokonaisuuksiin, jonka nyt myös One4all ja Rollock yhdessä muodostavat. Näissä on valtavasti potentiaalia myös jatkokehityksen kannalta”, lisää Haapala.

Katso lyhyt videoesittely kohteen toteutuksesta.

Lue Kauppalehden 20.5.2021 julkaisema artikkeli One4allin ja Rollockin yhteisratkaisusta:
Varaa tila käyttöösi – lukitus aukeaa automaattisesti
 

Ota yhteyttä, mietitään yhdessä juuri teille sopiva ratkaisu
0400 888 218myynti@one4all.fi

Jaa: Facebook · LinkedIn · Twitter

Tuotteet ja palvelut

Asiakaskokemuksia

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Haluatko tarjota laadukkaita asumiskokemuksia?

Soita tai lähetä viestiä – mietitään yhdessä sopivat ratkaisut, joilla laadukas asumiskokemus rakennetaan.

Henry Hietavala, myynti