Digitaaliset porrasnäytöt kerralla 50 rappuun - Kirkkonummen Vuokra-asunnot

Kirkkonummen Vuokra-asunnot_One4all porrasnäytöt.jpg

Kirkkonummen Vuokra-asunnot asensi One4Allin porrasnäytöt kerralla kaikkiin kerrostaloihinsa. Porrastaulut nopeuttavat tiedotusta ja säästävät huoltoyhtiön työtunteja.

Kaksi vuotta sitten Juha Marjamolla oli syytä onnitella itseään. Kirkkonummen Vuokra-asuntojen toimitusjohtaja oli saanut päätökseen projektin, jonka tuloksena yhtiön kaikkien vuokrakerrostalojen vanhanaikaiset rapputaulut oli korvattu One4Allin digitaalisilla porrasnäytöillä.

 - Halusimme uudet porrasnäytöt kerrallaan kaikkien kerrostalojemme rappuihin. Tekisin ehdottomasti saman ratkaisun uudelleen! Marjamo sanoo.

One4Allin osakkaan Henry Hietavalan mielestä Kirkkonummen Vuokra-asuntojen ratkaisu toimii erinomaisena esimerkkinä kaikille vuokrataloyhtiöille.

 - Tämä on ollut hieno projekti kaikille osapuolille! Yhteistyömme on toiminut saumattomasti.

Digitaalinen porrasnäyttö säästää työaikaa

Kirkkonummen Vuokra-asunnoissa porrasnäytöistä on ollut merkittäviä etuja, Juha Marjamo kertoo. Esimerkiksi kun taloyhtiön asukkaat vaihtuvat, nimi saadaan päivitettyä porrasnäyttöihin jo samana päivänä.

Aikaisemmin huoltoyhtiön piti käydä paikan päällä vaihtamassa nimi porrastauluun, ja tähän meni yleensä pari päivää. Nyt nimi vaihtuu näyttöön heti muuttopäivänä, koska kiinteistöportaalissa oleva talonkirja päivittyy suoraan näyttöön.

Digitaalinen tieto kulkee kaikkialle samaan aikaan

Kirkkonummen Vuokra-asunnoissa tiedotteet kulkevat nyt digitaalisten porrasnäyttöjen kautta nopeasti. Ennen tiedote vaikkapa lenkkisaunavuoroista piti laatia ja tulostaa isännöitsijän toimistossa ja sen jälkeen toimittaa huoltoyhtiölle, joka kävi jakamassa tiedotteen erikseen jokaiseen rappuun.

Nyt isännöinti voi kirjoittaa ja jakaa tiedon hallintajärjestelmän kautta. Aikaa säästyy, työvaiheita jää pois, ja tiedote on jokaisessa rapussa samaan aikaan.

 - Ennen kaikkea tässä säästyy huoltoyhtiön aikaa, Marjamo tiivistää.

Asukkaat saavat tiedot halutessaan QR-koodin avulla omaan älypuhelimeensa. Tärkeät tiedot eivät enää katoa paperinkeräykseen siivouspäivänä.

Henry Hietavala kertoo, että digitaalisten porrasnäyttöjen on todettu kaikkialla lisäävän asukkaiden tyytyväisyyttä. Asumisviihtyisyys paranee, kun asukkaille tiedotetaan asioista säännöllisesti ja oikeaan aikaan. Taloyhtiön ja isännöitsijän kynnys viestiä laskee, koska tiedottaminen on entistä helpompaa. Tyytyväinen asukas onkin One4Allin työn lopullinen päämäärä.

 - Teemme kaikkemme, jotta taloyhtiön asukkaat olisivat tyytyväisisä, Hietavala vakuuttaa.

Porrastaulut digiaikaan puolessa vuodessa

Digitaalisiin porrasnäyttöihin siirtyminen kaikkien talojen 50 rapussa vei Kirkkonummen Vuokra-asunnoilta puolisen vuotta.

 - Taloyhtiöiden porraskäytäviin piti asentaa sähköpistokkeet ja it-pistokkeet näyttöjä varten, Marjamo selittää.

Asukkaat ovat olleet uusiin näyttöihin tyytyväisiä, ja ilkivallaltakin on vältytty.

 - Vanhoihin rapputauluihin kyllä käytiin aika ajoin vaihtelemassa kirjainten paikkaa, mutta digitaaliset porrasnäytöt ovat saaneet olla rauhassa.

Porrasnäyttö on myös mahdollista liisata

Kirkkonummen Vuokra-asunnoille on tärkeää olla mukana maailman kehityksessä, ja siksi yhtiö onkin nopea ja notkea ottamaan käyttöön uusia digitaalisia teknologioita.

 - Esimerkiksi kaikki kiinteistöt ovat etäseurannassa, ja tämän vuoden aikana asennamme kaikkiin asuntoihin langattomat lämpötila-anturit. Se tuo säästöjä lämmityskuluissa, Marjamo kertoo.

Hän suosittelee digitaalisia porrasnäyttöjä aivan jokaiselle taloyhtiölle: niin omistusasunto-osakeyhtiöille kuin vuokrataloillekin. Empijöille hänellä on ammattilaisen vinkki: laitteet voi liisata, jos ostaminen mietityttää. Näin Kirkkonummen Vuokra-asunnoissakin on tehty.