Seniori taloyhtiönsä viestintävastaavana

Ikäihmiset ymmärtävät taloyhtiöviestinnän tärkeyden

Ikäihmiset saattavat usein yllättää teknisillä tietotaidoillaan, kiinnostuksellaan oppia uutta, sekä ymmärryksellä, kuinka tärkeää taloyhtiön sisäinen viestintä on. Porilaisen taloyhtiön Asunto Oy Hillervonpirtin hallituksen puheenjohtaja Altti Aronen hankki digitaaliset porrasnäytöt yhtiöönsä huhtikuussa 2018. Altti pistäytyi FinnBuild-messuosastollamme ja kiinnostui päivittämään passiiviset näytöt kosketusominaisuudella toimiviin näyttöihin.

”Kehitymme asiakaslähtöisesti asiakkaittemme tarpeiden mukaan tarjoamalla vaihtoehtoisia ratkaisuja. Kehitimme jo alkumetreillä porrasnäytön, joka on päivitettävissä tarpeen vaatiessa kosketusominaisuudella”, kertoo Kitte Hamilton

Porrasnäytöissä oleva liikuntarajoitteiset huomioiva toiminnallisuus oli Altille mukava yllätys. ”No mutta, tämähän on hyvä! Meillä kun on taloyhtiössä muutama rollaattorilla ja pyörätuolilla kulkeva asukas, tämä on juuri sopiva heille.”

Mutkatonta ja mieluisaa tiedotusta

Digitaalisten porrasnäyttöjen sisällön hallinnointi on sujunut Altilta mutkattomasti PNTmanager hallinta­järjestelmän kautta. Tiedotteita voisi kuulemma laittaa vaikka joka päivä, sillä niiden lisäys on helppoa. Ajastustoiminnalla voi valita kuinka kauan haluaa tiedotteen näkyvän. Näytöissä näkyvä sisältö on siis helppo pitää ajan tasalla.

Altti oli aamulla päivittänyt porrasnäyttöihin asukkaille tärkeän tiedotteen taloyhtiön vedenkulutuksesta. Asia oli hyvin ajankohtainen, sillä vedenkulutus oli noussut seitsemän kuukauden sisällä 1575 m3:sta 1740 m3:seen.

”Nythän on se #energiansäästöviikko menossa. Täytyy tiedottaa aktiivisesti, sillä asukkaat eivät usko ennenkuin näkevät luvut.”

Toistaiseksi Altti on ollut päävastuussa hallinta­järjestelmän käytöstä, ja sen myötä sisällön ja tiedotteiden tuotannosta. Tulevaisuuden tiedottamista ajatellen hän tilasi Mikolta kolme uutta tiedotusmoduulia. Huollon ja isännöinnin lisäksi asukkaat voivat jatkossa välittää tiedotteita oman moduulinsa kautta. Tiedotteet menevät kuitenkin Altin kautta, koska hänen mielestään on hyvä suodattaa tietoa. Edellä mainitun moduulin lisäksi lisättiin yleisen tiedottamisen moduuli, sekä uusi moduuli lähikauppiaalle, joka saa käyttää porrasnäyttöjä mainostilanaan.

Altti ja hänen edustamansa taloyhtiö ovat erinomainen esimerkki siitä, miten digitaaliset asukasviestinnän ratkaisut voi ottaa tehokkaasti ja monipuolisesti käyttöön.

Jaa: Facebook · LinkedIn · Twitter

Tuotteet ja palvelut

Asiakastarinat

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Haluatko kuulla lisää tai kysyä lisätietoja?

Soita tai lähetä minulle sähköpostia – kuulisin mielelläni kuinka voimme olla avuksesi. Yhteydenotto ei sido sinua mihinkään.

Henry Hietavala, myynti