Varauskalenteri
Digitaalinen varauskalenteri on varausjärjestelmä taloyhtiön yhteistiloille, joka helpottaa yhteistilojen ja muiden yhteisten hyödykkeiden varaamista ja hallinnoimista. Varaukset ovat aina ajan tasalla eikä käsinkirjoitettujen varausvihkojen tarkistamiseen, varausten vastaanottamiseen, avainten luovuttamiseen tai edes saunan kiukaan käynnistämiseen kulu enää henkilöresursseja – kaikki toimii sähköisesti varauskalenterin avulla!
Varauskalentereiden hallinta on helppoa PNTmanager hallintajärjestelmän avulla.
Asukas voi tehdä varaukset rappukäytävän kosketusominaisuudella varustetulta digitaaliselta porrasnäytöltä, sekä PNTmobile asukassovelluksesta älypuhelimeltaan tai selaimen kautta. Kalenteriin on mahdollista liittää PNTpay maksupalvelu, jolloin erilliselle laskutukselle ei ole enää tarvetta.

Taloyhtiön varausjärjestelmä näyttää ajankohtaiset varaustiedot
Reaaliaikaisesti päivittyvät sähköiset taloyhtiön varauskalenterit ovat helpotus niin asukkaan kuin isännöinnin arkeen. Asukkaat pääsevät varausjärjestelmään varaamaan vuoroja parilla klikkauksella ja isännöinti näkee PNTmanager hallintajärjestelmän kautta ajankohtaisen varaustilanteen reaaliaikaisesti.
Kaikki varauskalenterin asetukset määritetään helposti hallintajärjestelmästä. Vain muutamalla klikkauksella on helppo määrittää milloin hyödyke on varattavissa, mikä on maksimivarausten määrä per asukas tai mikä aktiivisten varausten maksimimäärä. Sähköiseen varauskalenteriin on myös helppo määrittää huoltosulut tai muut poikkeuspäivämäärät ja maksullisten palveluiden hinnat.


Helppo varaus muutamalla klikkauksella

Varaukset ovat aina ajan tasalla

Kytkettävissä PNT®pay maksupalveluun

Taloyhtiön tilavaraukset –yhteistilan ovi auki varattuna aikana
Varauskalentereiden yhteyteen on mahdollista kytkeä kulunohjaus, jolloin asukas pääsee kulkemaan varaamaansa tilaan omalla pin-koodillaan tai kulkutunnisteellaan varattuna aikana, jolloin tilojen väärinkäyttö vähenee ja turvallisuus lisääntyy.
Samaan tilaan voi sallia useamman varauksen (esim. pesula) tai tehdä yleisvarauksia (esim. lenkkisauna). Varaamisen voi myös sallia taloyhtiön ulkopuolisille.
Varauskalentereiden kulunohjaus toimii tällä hetkellä iLOQin, Salto KS:n ja Rollockin järjestelmien yhteydessä.
Taloyhtiön palveluiden maksu varauksen yhteydessä
Varauskalenteriin on liitettävissä PNTpay -maksupalvelu, jolla maksullisten palveluiden veloitus onnistuu sujuvasti varausten yhteydessä. Asukas hallinnoi omia maksukorttejaan turvallisesti ja kuittaa maksun omalla tunnusluvullaan, jolloin varauksesta syntyy katevaraus. Palveluiden veloitus tapahtuu automaattisesti peruutusajan umpeuduttua.


Varauskalenterimme käyttäjien tietosuoja on turvattu
Taloyhtiöt ovat rekisterinpitäjänä vastuussa asukkaittensa tietosuojasta ja siksi varauskalenterimme tietosuoja ja tietoturva ovat meille ensisijaisen tärkeitä. Kehitämme aktiivisesti tietoturvaa ja huolehdimme säännöllisin riskianalyysein tietosuojan olevan kattava ja ajan tasalla.
Sujuvaa taloyhtiön tilojen hallintaa
Sähköisen varauskalenterin kautta on mahdollista etäohjata saunan kiukaan releohjausta iLOQin kulunohjausjärjestelmän kautta. Suoraan varauksiin kytketty releohjaus vähentää turhaa sähkönkulutusta ja kohdekäyntejä.
Isännöinnin ja huollon työ helpottuu ja työmäärä vähenee huomattavasti, kun monet tilojen varauksiin, laskutuksiin ja ovien avaamisiin liittyvät työt poistuvat.
Varauskalenteriin kytketty tila voidaan jakaa helposti myös taloyhtiön ulkopuolisten käyttöön. Kunhan tilaan on kytkettävissä kulunohjaus, sähköisen varauskalenterin kautta on helppo hallinnoida käyttäjien maksuja ja kulkua.
Tuotteen kanssa
Usein kysyttyä
Käyttöönotto on helppoa ja nopeaa. Tarvittaessa asiakas saa varauskalenterin käyttöön muutamassa päivässä. Varauskalenterin voi ottaa käyttöön joko pelkkänä PNTbooking varauspalveluna tai osana PNTmobile asukassovellusta.
PNTbookingilla asiakas voi hallinnoida taloyhtiön yhteisten tilojen ja hyödykkeiden varauksia, kuten saunan ja pesutuvan sekä yhteiskäyttöpyörien ja työkalujen varauksia. Varauskalenterit sisältyvät myös PNTmobile asukassovellukseen, jossa on varauskalentereiden lisäksi muita taloyhtiön arkea helpottavia toimintoja, kuten tiedottaminen, dokumentinhallinta, kyselyt ja ilmoitustaulu.
Molempien vaihtoehtojen käyttöönotto tapahtuu tilauksen jälkeen etänä yhdessä teknisen tukemme kanssa. Käyttöönotossa määritellään asiakaskohtaiset tarpeet palvelulle ja opastetaan varauskalentereiden hallintajärjestelmän käyttö.
Varauskalenteria voi käyttää kosketusnäytöllisellä porrasnäytöllä, PNTmobile asukassovelluksessa ja PNTbooking varauspalvelussa. PNTbooking toimii PNTmobile sovelluksessa, mutta käytössä ei ole varauskalenterin lisäksi muita sovelluksen ominaisuuksia. Jos varaukset halutaan mahdollistaa myös taloyhtiön ulkopuolisille tahoille, he tekevät varaukset erillisellä selainversiolla, joka vaatii rekisteröitymisen.
Tällä hetkellä iLOQin, Rollockin ja Salto KS:n.
Releohjaus vaatii toimiakseen iLOQ S10 – tai S5 Online -palvelun. Kun asukas varaa saunavuoron varauskalenterista, rele kytkee saunan kiukaan päälle ennalta määrättynä aikana ennen saunavuoron alkua. Mikäli seuraavaa vuoroa ei ole, kiuas kytkeytyy pois päältä.
”Varauskirjat aina ajan tasalla ja saatavilla!”
Kaikki näyttävät oppivan varausjärjestelmän käytön todella nopeasti!
Asuntosihteerit Nina ja Jenni
NAL Asunnot Oy
Se että olemme “digitalisoineet” viestinnän on merkki palveluidemme laadusta ja viesti siitä, että olemme mukana kehityksessä.
Teemu Paakkanen
Isännöintitoimisto Talopro

Haluaisitko kuulla lisää?
Soita tai lähetä minulle sähköpostia – kuulisin mielelläni kuinka voimme olla avuksesi. Yhteydenotto ei sido sinua mihinkään.
Henry Hietavala, myynti