Ta kontakt

Elvak och One4all samarbete gör realtidsförbrukningsdata och fastighetsförhållanden synliga för boende

Elvaks rapporteringsramverk möjliggör visning av energiinformation både på informationsskärm och via One4all Mobile invånarapplikation. Synlig energirapportering spelar en avgörande roll i bostadsföretagets vardag och styr boendes konsumtionsbeteende mot mer kostnadseffektiva och energieffektiva val.

Det är viktigt för oss att stödja energihantering i fastigheter och bostadsföretag och vi tillhandahåller olika gränssnitt för förbrukningsdata för våra kunder.

Elvaks rapport erbjuder boende förbrukningsdata relaterad till vatten, elektricitet och fjärrvärme, bland annat. Användarvänliga rapporter är tillgängliga för boende och hjälper till att hantera konsumtionen i bostadsföretag. Realtidsförbrukningsdata är alltid tillgänglig för boende.

”Vi har utvecklat en tydlig rapport som alla lätt kan använda för att följa sin konsumtion. Rapporten kan inkludera olika konsumtionsincitament, som hur många hinkar vatten som har sparats jämfört med föregående vecka eller dag. På så sätt blir energirapportering mycket konkret, och bostadsföretaget kan försöka påverka konsumtionen,” säger Elvaks försäljningschef, Sauli Ojala.

Rapporter ger realtidsinformation och visualiserar fastighetens förhållanden

Elvak fungerar på informationsskärm, och en länk till Elvaks förbrukningsrapport kan också läggas direkt till invånarapplikation, vilket gör det enkelt för boende att komma åt rapporten var som helst. Elvak möjliggör även visning av annan information på informationsskärm. Bostadsföretaget kan till exempel visa information om bastuugnens temperatur, genomsnittliga golvvärden och utomhusbelysning.

”Rapporten uppdateras varje halvtimme, men kunden kan själv besluta hur ofta datan uppdateras. Vi lyssnar på våra kunder, och nya funktioner utvecklas kontinuerligt i samarbete med dem,” säger Sauli.

Dela: Facebook · LinkedIn · Twitter

Produkter och tjänster

Kundhistorier

Du kanske också är intresserad av

Vill du höra mer eller be om mer information?

Ring eller mejla mig – jag vill gärna höra hur vi kan hjälpa dig. En kontakt binder dig inte till någonting!

Henry Hietavala, försäljning