Informationsskärm
Den digitala informationsskärmen – trappskärmen möjliggör modern, mångsidig och effektiv kommunikation i fastigheter.
Den digitala informationsskärmen ersätter bostadshusens andra traditionella informationsskärmar såsom t.ex. namntavlan och anslagstavlan. På den digitala informationsskärmen uppdateras boendeinformation enkelt. Information om aktuella frågor överförs till invånarna i realtid.
Uppdatering av information går snabbt och enkelt
Disponentens och fastighetsservicebolagets tid och resurser sparas då kommunikationen sker smidigt genom direkt kontakt till husbolaget och dess informationstavlor. Invånarna är nöjda över att ha en enkel och snabb informationsgång.
Digitala informationsskärmar installeras vanligtvis i varje trappa
Den digitala informationsskärmen kan fås som passiv eller med pekfunktion. Fördelen med pekskärmen är att man har flera möjligheter till olika funktioner såsom bokningskalendern. Det är möjligt att bredda innehållet med t.ex. räddningsplanen eller husets regler och andra förordningar.
Alla informationsskärmar som tillverkats av One4all från och med april 2021 är koldioxidneutrala. Det innebär att de av tillverkningen förorsakade koldioxidutsläppen kompenseras genom stödjande av naturprojekt.
Kommunikation i realtid
Enkel och effektiv kommunikation
Digital kommunikation sparar resurser
Informationen når invånarna smidigt och effektivt
Information och allmänna meddelanden når husets invånare enkelt och hela tiden i realtid via den digitala informationsskärmen. Skärmvyn är lätt att anpassa och innehållets prioritering och varaktighet är lätt att hantera och vid behov ändra.
Samma innehåll kan delas i flera trappor och vid behov kan informationsskärmen användas endast för kommunikation, d.v.s. utan bl.a. namntavla.
Enkelt via informationsskärmen till bokningskalendern
Invånarna kan komma åt den elektroniska bokningskalendern via pekskärmen med egna ID-koder. I bokningskalendern kan de göra, ändra eller avboka reserveringar av husets gemensamma utrymmen som t.ex. tvättstuga, bastu, klubblokal eller andra tjänster såsom delad bil eller cykel.
Den digitala informationsskärmen är en del av vardagen – tillgänglig för alla
Via informationsskärmen kan man enkelt läsa YLE:s nyheter och se den närbelägna kollektivtrafikens tidtabeller.
Den digitala informationsskärmen betjänar alla invånare – läsvyn kan sänkas, teckenstorleken kan ökas och det lämpligaste språket kan väljas från språkmenyn ifall den har aktiverats.
Informationsskärmens tekniska data
Trappskärmens högklassiga One4all-hölje är tillverkat i Finland. Höljet är CE-märkt och uppfyller gällande direktiv. Ett 5 mm tjockt härdat glas skyddar apparaturen också från hårda slag.
Storlek: 491 mm x 1002 mm x 90 mm
Vikt: helhetsvikt 30 – 35 kg
Höljet för inomhusbruk av klassen IP20.
Höljet förses med ram i rostfritt stål eller svart lackering.
Vi erbjuder också skärmar för utomhusbruk. Ta kontakt för mera information.
Med informationsskärmen
Vanliga frågor
Leveranstiden för informationsskärmar är för närvarande ca 4–6 veckor, leveranstiden anges alltid vid beställning.
Informationsskärmen kräver el- och nätverksanslutning (ett vanligt 230V-uttag för el och ett RJ45-uttag för nätet). Vi rekommenderar att informationsskärmen är kopplad till en fast internetanslutning (DHCP-anslutning). Om du vill ha mer detaljerad information om installationen, vänligen kontakta vår tekniska support på support@one4all.fi.
Bostadsbolaget bestämmer själv innehållet. Informationsskärmen kan användas på otaliga sätt!
På skärmen kan du ha till exempel invånarförteckning och kontaktuppgifter (t.ex. fastighetsskötsel, servicebolag, bostadsbolagets styrelse), cirkulär och instruktioner (i text-, bild- och videoformat), räddnings- och åtgärdsplanen (på pekskärmar), bokningskalender (Om One4all Mobile-applikationen är aktiverad kan invånaren boka bostadsbolagets gemensamma utrymmen från pekskärmen), bostadsbolagets specifika förbrukningsdata (t.ex. vatten-, el- och fjärrvärme förbrukningsdata med hjälp av våra gränssnitt), väder, YLE-nyheter, tidtabeller för kollektivtrafiken.
Innehållet på informationsskärmen uppdateras i One4all Manager administrationssystem. Åtkomst till systemet ges till önskade parter, oftast fastighetsförvaltaren/disponenten och fastighetens servicebolag.
”Informationsskärmen når invånarna!”
Traditionella lappar på väggarna är svåra att greppa, och gamla lappar hänger ofta på väggarna. Allt som behövs är tydligt sökbart och läsbart på informationsskärmen.
Anssi Tikkanen
bostadschef
IAT, Realia Management
Det gör vårt jobb mycket enklare när vi kan kommunicera och skicka nyhetsbrev via samma system till flera trappor.
Nina
Bostadssekreterare
NAL Asunnot Oy
Detta enkelt uppdaterade kommunikationssystem är en bra lösning för oss!
Ville Härkönen
bostadsförvaltare, Talopro Oy
Vill du höra mer eller be om mer information?
Ring eller mejla mig – jag vill gärna höra hur vi kan hjälpa dig. En kontakt binder dig inte till någonting!
Henry Hietavala, försäljning