Ta kontakt

Vår första informationsskärm utanför Finland

Vi är stolta över att kunna presentera vår nya erövring! I slutet av året tog One4all sitt första steg mot den internationella marknaden då vår digitala informationsskärm installerades i YIT:s nya byggnad i Slovakien. Det är första gången som One4alls informationsskärm används utanför Finland.

Resan mot internationalisering börjar

Hur började allt och hur fungerar en finsk informationsskärm i ett annat land? One4alls vd Kitte Hamilton berättar historien bakom det första steget i One4alls internationalisering.

 ”Redan från början har vår företag byggt på att tillhandahålla högkvalitativa produkter och förstklassig service. Därför har vår strategi aldrig varit en snabb världserövring. Vi håller hellre god kontroll och ser först till att allt fungerar bra även i potentiella utlandsdestinationer. Vi tar små men stadiga steg framåt”, förklarar Kitte Hamilton.

Pitkähiuksinen nainen koskettaa porrasnäyttöä porraskäytävässä
Informationsskärm och digital bokningskalender finns tillgängliga för boende som flyttar in.

Samarbete över nationsgränser

I slutändan började det hela utan ansträngning när Kitte blev kontaktad av One4alls avtalspartner YIT. YIT:s dotterbolag i Slovakien ville ha en informationsskärm och en digital bokningskalender för sin nya byggnad i Slovakien. Informationsskärmarna är en välbekant syn i YIT:s finska byggnader och eftersom konceptet fungerar utmärkt i Finland, kändes det naturligt att starta ett gemensamt projekt utomlands. Snart fick Kitte en kontaktperson i YIT:s slovakiska dotterbolag och projektet började.

”Vi jobbade direkt med den slovakiska kontaktpersonen, som gav sitt eget tillskott till projektet. Skärmen fraktades från Finland till Slovakien och installerades där i en ny byggnad. Invånarna i den nya byggnaden kommer i kontakt med modern invånar­kommunikation via informationsskärmen så fort de flyttar in. YIT har en egen bostadsportal, YIT PLUS, där vår bokningskalender har tagits i bruk. Invånare kan enkelt göra bokningar antingen med informationsskärmens pekfunktion eller genom vår bokningskalender på YIT:s portal”, beskriver Kitte.

Även slovakerna har varit nöjda med resultatet.

“We appreciate cooperation with One4All, everything went fast and smoothly, from implementation, delivery to installation of digital display. Our goal is to give residents in our housing projects all important information at once and provide them with a fast reservation system, fully compatible with our own client online portal. We are happy we have found a reliable partner in One4all so far.”

Customer Care Department, YIT Slovakia

Resan mot internationalisering har nu börjat framgångsrikt och förhoppningen är att utöka samarbetet på ett kontrollerat sätt även i framtiden. One4alls uppdrag är att möjliggöra högkvalitativ invånar­kommunikation för alla – även över nationsgränser. Vi hoppas att vi snart kan dela fler spännande nyheter om globalt samarbete med dig.

Dela: Facebook · LinkedIn · Twitter

Produkter och tjänster

Kundhistorier

Du kanske också är intresserad av

Vill du höra mer eller be om mer information?

Ring eller mejla mig – jag vill gärna höra hur vi kan hjälpa dig. En kontakt binder dig inte till någonting!

Henry Hietavala, försäljning