Kukoistaako taloyhtiön asukastyytyväisyys vai viuhuvatko keskisormet?

Tiedetäänkö teillä mitä asukas haluaa? Osaako asukas viestiä tyytymättömyyttään vai kasvaako se kaikessa hiljaisuudessaan? Tietääkö asukas kenelle ja mihin ilmoittaa mistäkin asiasta ja mielipahasta, vai jääkö tyytymättömyys puhinaksi ja keskisormen vilautteluksi, naapureiden kanssa tehtäväksi pihamaaspekulaatioksi?

Kun ei puhuta niin …tuttaa, kun …tuttaa niin puhistaan. Sama pätee muussakin kuin taloyhtiöissä, kaikessa yritystoiminnassa ja kaikessa muussakin ihmisten välisessä kanssakäymisessä.

Onko tyytymättömyys aina hallinnon ja johdon vika? Kun ei tiedetä mitä toinen haluaa on vaikea toimia sen mukaisesti. Oikealla toiminnalla ja johtamisella voidaan kuitenkin vähentää tyytymättömyyttä.

Kohtaa asukas – kysymällä se selviää. Tieto voi kasvattaa tuskaa, mutta tuska hälvenee sen kohtaamisella. Kokeile vaikka näin:

1. Selvitä mitä asukkaat haluavat
– kohtaa asukas

2. Ymmärrä mistä on kyse 
– havainnoi tilanne ja mieti syitä

3. Hoida palautteet mahdollisimman pian
– viesti että olet kuullut 

4. Korjausliikkeet
– muuta toimintatapoja paremmin palvelevaksi

5. Toimintasuunnitelman tekeminen asukkaiden osoittamaan suuntaan
– kehity

…ja uudestaan

1. Selvitä mitä asukkaat haluavat – kohtaa asukas

2. Ymmärrä mistä on kyse – havainnoi tilanne ja mieti syitä

3. Hoida palautteet mahdollisimman pian – viesti että olet kuullut 

4. Korjausliikkeet – muuta toimintatapoja paremmin palvelevaksi

5. Toimintasuunnitelman tekeminen, asukkaiden osoittamaan suuntaan – kehity

…ja uudestaan

1. Selvitä mitä asukkaat haluavat – kohtaa asukas

2. Ymmärrä mistä on kyse – havainnoi tilanne ja mieti syitä

3. Hoida palautteet mahdollisimman pian – viesti että olet kuullut 

4. Korjausliikkeet – muuta toimintatapoja paremmin palvelevaksi 

5. Toimintasuunnitelman tekeminen, asukkaiden osoittamaan suuntaan – kehity

Toimimalla näin asukastyytyväisyys lisääntyy ja asukkaat tuntevat tulevansa kohdatuiksi ja kuulluiksi.

Kitte Hamilton

Jaa: Facebook · LinkedIn · Twitter

Tuotteet ja palvelut

Asiakastarinat

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Haluatko kuulla lisää tai kysyä lisätietoja?

Soita tai lähetä minulle sähköpostia – kuulisin mielelläni kuinka voimme olla avuksesi. Yhteydenotto ei sido sinua mihinkään.

Henry Hietavala, myynti