Ota yhteyttä

Tulossa! Uudistettu taloyhtiön sovelluksemme palvelee käyttäjiä entistä paremmin

Julkaisemme uudistetun taloyhtiön sovelluksemme vuodenvaihteessa. Mitä on luvassa? 

Olemme panostaneet erityisesti sovelluksen helppokäyttöisyyteen ja saavutettavuuteen, koska meille on aidosti tärkeää palvella asiakkaidemme lisäksi myös sovelluksemme käyttäjiä eli asukkaita ja osakkaita. 

Halusimme varmistaa, että sovellus palvelee tätä laajaa ja monimuotoista käyttäjäkuntaa mahdollisimman hyvin. Siksi olemme kehittäneet sovellusta tiiviissä yhteistyössä sekä sovelluksen nykyisten käyttäjien kanssa että täysin uusien käyttäjien kanssa. Osallistimme käyttäjät mukaan kehitysprosessiin, jotta sovellus vastaa varmasti oikeiden käyttäjien tarpeita ja toiveita eikä vain suunnittelijoiden visioita.

Suunnitteluprosessissa huomioitiin muun muassa käyttäjien toiveet selkeämmästä etusivusta, klikkausmäärien vähentämisestä ja tekstien helppolukuisuudesta.

Luonnos uudistetusta taloyhtiön sovelluksesta puhelimen näytöllä
Kuvassa luonnos uudistetun sovelluksen etusivusta.

Uudistettu taloyhtiön sovellus noudattaa saavutettavuusvaatimuksia

Uudistettu sovellus vastaa digipalvelulaissa säädettyjä saavutettavuuskriteereitä, joita esimerkiksi kuntien omistamien vuokrataloyhtiöiden tulee noudattaa. Toisin sanottuna, kuntien omistamien vuokrataloyhtiöiden tulee tarjota saavutettavia palveluita asukkailleen. Vaikka digipalvelulaki ei vielä koske yksityisiä toimijoita, on myös heidän suositeltavaa tarjota saavutettavia palveluita.

Mitä saavutettavuudella tarkoitetaan? Saavutettavat verkkopalvelut ovat verkkomaailman esteettömyyttä. Saavutettavuuden ydinajatuksena on huomioida ihmisten moninaisuus ja varmistaa, että mahdollisimman monet erilaiset ihmiset voivat käyttää palvelua helposti.

Teknisellä kielellä: laki velvoittaa jo kuntien vuokrataloyhtiöitä tarjoamaan palveluita, jotka noudattavat WCAG-ohjeistuksen (Web Content Accessibility Guidelines) A- ja AA-tasojen kriteereitä, joita on yhteensä 49 kappaletta. Lisää tietoa saavutettavuusvaatimuksista löytyy Aluehallintoviraston sivuilta (avautuu uuteen välilehteen).

Siirtymä uuteen sovellukseen tapahtuu taloyhtiöissä asteittain

Olemme kehittäneet uudistuvaa sovellustamme keväästä asti ja loppusuora alkaa jo häämöttää. Pian on vuorossa laajat käytettävyystestaukset, joissa käyttäjistä muodostetut testaajaryhmät pääsevät testaamaan uudistetun sovelluksen käytettävyyttä ja antamaan siitä meille palautetta. 

Kun testaukset ovat onnistuneesti suoritettu ja mahdolliset päivitykset sovellukseen tehty, pääsemme vihdoin tarjoamaan taloyhtiöille uudistetun sovelluksen käyttöön. Nykyinen sovellus ei katoa käytöstä yhdessä yössä, vaan siirtymä tapahtuu asteittain. Uudistetulla sovelluksella tulee myös olemaan uusi nimi – kuulet siitä lisää pian!

Haluatko tietää lisää uudistuksesta? Olethan yhteydessä asiantuntijoihimme, jotka kertovat mielellään lisää taloyhtiön sovelluksen monipuolisista mahdollisuuksista.

Henry 0400 888 218 / henry@one4all.fi

Kitte 040 761 1923 / kitte@one4all.fi

Jaa: Facebook · LinkedIn · Twitter

Tuotteet ja palvelut

Asiakaskokemuksia

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Haluatko tarjota laadukkaita asumiskokemuksia?

Soita tai lähetä viestiä – mietitään yhdessä sopivat ratkaisut, joilla laadukas asumiskokemus rakennetaan.

Henry Hietavala, myynti