Varma kehittää pitkäjänteisesti viestintää taloyhtiöissään

Sujuvan ja asukkaat tavoittavan viestinnän merkitys on huomioitu Varmalla ja sitä on kehitetty pitkäjänteisesti vuosia. One4all on ollut jo vuodesta 2015 asti mukana tarjoamassa Varmalle palveluja toimivan taloyhtiöviestinnän toteuttamiseen. Varma on yksi niistä asiakkaista, joka on ottanut One4allin palvelut käyttöönsä koko kiinteistökannassaan.

Digitaaliset palvelut tukemaan vuokrataloyhtiön kehitystä

”Varma otti One4allin palvelut käyttöön tehostaakseen ja parantaakseen tiedonkulkua ja asukasviestintää. Kaipasimme ratkaisua tiedon esittämiseen, asukkaiden saavuttamiseen ja yhteistilojen varaukseen”, kertoo Sarianna Sipola, Varman asuntosalkunhoitaja (kuvassa).

”Uskomme porrasnäyttöjen, asukassovelluksen ja digitaalisten asumispalveluiden edustavan hyvin Varman nykyaikaista ja kehittyvää toimintatapaa. Lisäksi ne tuovat mahdollisuuden viestiä enemmän ja vastuullisesti sekä kysyä asukkaiden mielipiteitä. One4allin palvelut helpottavat varmasti etenkin kohteiden koordinaattoreiden ja isännöitsijöiden työtä. Asukkaat huomaavat helppouden asuessaan”, summaa Sipola.

Toimivasta taloyhtiön viestinnästä hyötyy kaikki osapuolet

Myös Varman kohteiden ylläpidosta vastaava Robert Slotte Newseciltä on vakuuttunut One4allin palvelujen vaikutuksesta asukastyytyväisyyteen ja helpotuksesta työntekijöiden arkeen.

”Ilman muuta lähdemme siitä, että asukkaat suhtautuvat positiivisesti siihen, että asumiseen liittyvistä asioista tiedotetaan sähköisesti. Porrasnäyttöjen asentamisen jälkeen kunkin kohteen ala-aulat ovat siistiytyneet huomattavastikin sen myötä, että ilmoitustauluilta ja seiniltä on poistettu paperitiedotteet. Asukastiedottaminen on helpottunut ja tehostunut merkittävästi”, kertoo Slotte, Senior Residential Property Manager, Newsec.

”Olen ollut erittäin tyytyväinen One4allin palveluihin. Viime vuoden puolella porrasnäyttöjä asennettiin melko suureen määrään kohteita ja saimme One4allilta erittäin hienoa ja asiantuntevaa apua – tuhannet kiitokset siitä!” päättää Slotte.

Asukasviestinnän kehittäminen lähti neljästä porrasnäytöstä

”Varman ja One4allin yhteistyö alkoi jo toukokuussa 2015, kun asensimme neljä passiivista porrasnäyttöä Varman Helsingin kohteeseen. Seuraavina vuosina asensimme muutaman yksittäisen porrasnäytön lisää, kunnes vuonna 2018 Varma päätti alkaa kehittää asukasviestintäänsä yhä laadukkaammaksi ja saavutettavammaksi”, taustoittaa Henry Hietavala, partner, One4all.

Vuoden 2019 kesällä kaikissa Varman kohteissa otettiin käyttöön PNTmobile asukassovellus ja saman vuoden lopulla myös ensimmäiset porrasnäytöt kosketusominaisuudella. 

”Varma päätti laajentaa porrasnäyttöjen käyttöä, ja vuosina 2020-2021 kaikkiin asuinkiinteistöihin asennettiin näytöt. Jatkossa on tarkoitus asentaa porrasnäytöt myös kaikkiin Varman uusiin kohteisiin”, kertoo Hietavala ja jatkaa:

”Palvelualustamme muokkautuu helposti asiakkaan tarpeen mukaan. Vuokrataloyhtiön eri taloyhtiöissä on usein tarve erilaisille palvelukokonaisuuksille. Varmalle olemme lisäksi muokanneet sekä sovelluksen että porrasnäytön ulkoasun heidän brändinsä mukaiseksi. Varma on hyvä esimerkki taloyhtiöviestinnän edelläkävijästä.” 

Kuva Varman kohteen porraskäytävästä, jonka seinälle on asennettu porrasnäyttö
Varman asukkaat kohtaavat siistin sisäänkäynnin porrasnäytön käyttöönoton ansiosta.

Varma on kotimainen vuokranantaja, kiinteistösijoittaja ja rakennuttaja. Varma omistaa tällä hetkellä noin 4 200 vuokrakotia ympäri Suomea ja rakentaa jatkuvasti lisää. Suurin osa asunnoista sijaitsee pääkaupunkiseudulla ja Tampereella, mutta asuntoja löytyy myös Jyväskylästä, Turusta, Järvenpäästä, Lahdesta ja Oulusta. (lähde: Varma)

Tarvitsetko apua taloyhtiön viestinnän ratkaisujen valintaan? Asiantuntijamme auttavat mielellään löytämään juuri oikean ratkaisun taloyhtiöllesi.

Olethan yhteydessä, niin etsitään teille sopiva kokonaisuus!

Henry 0400 888 218 tai [email protected] 

Mitä mieltä olit tästä artikkelista? Neljä erilaista hymiötä: naurava, hymyilevä, vakava ja surullinen. Klikkaamalla kuvaa pääsee kyselyyn.

Jaa: Facebook · LinkedIn · Twitter

Tuotteet ja palvelut

Asiakastarinat

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Haluatko kuulla lisää tai kysyä lisätietoja?

Soita tai lähetä minulle sähköpostia – kuulisin mielelläni kuinka voimme olla avuksesi. Yhteydenotto ei sido sinua mihinkään.

Henry Hietavala, myynti