Ota yhteyttä

Digiloikka on sekä taloyhtiön että asukkaiden etu – Juli Living Finland Oy

Mitä jos saunan, pesutuvan ja kerhotilan voisi varata sovelluksen kautta? Tai jos taloyhtiön ajankohtaiset tiedot tulisivat suoraan asukassovellukseen ja porrasnäytölle? Näin toimivat One4allin digitaaliset asumisen palvelut Juli Living Finland Oy:n kohteissa. Palveluiden käyttö säästää aikaa ja rahaa, keventää ympäristökuormaa sekä tekee asumisesta helppoa ja mukavaa.

Kun vuokralainen astuu Juli Living Finland Oy:n kohteeseen, hän pääsee saman tien ajan tasalle taloyhtiön tapahtumista: vastassa on digitaalinen porrasnäyttö, jossa asukastiedot ja ajankohtaiset asiat päivittyvät reaaliajassa. Näyttö korvaa taloyhtiöiden perinteiset rapputaulut, joissa roikkuu usein vanhaa ja uutta tietoa sikin sokin – ja joissa tiedot voivat päivittyä viiveellä. Porrasnäyttö on yksi monista digitaalisista asumisen palveluista, jotka tekevät asumisesta helppoa ja mukavaa – ja jotka Juli Livingillä on käytössään.

”Kohteistamme löytyvät kaikki One4allin digipalvelut: porrasnäyttö, asukassovellus ja varauskalenteri sekä siihen liitetty kulunhallinta­järjestelmä ja maksupalvelu. Osassa kohteita on myös saunan relekäynnistys, eli kiuas kytkeytyy päälle ja pois päältä varausten mukaan. Varauskalenterin kautta asukkaat voivat varata yhteisiä tiloja, kuten saunan ja pesu- tai kerhotilan”, alustaa Juli Living Oy:n kiinteistöjohtaja Aki Baarman.

Helppoa ja nopeaa asukasviestintää

Digitaalinen palvelualusta mahdollistaa asumisen palvelut ajasta ja paikasta riippumatta: asukas ei ole riippuvainen muista ihmisistä, kuten isännöitsijästä, vaan voi käyttää palveluita itsenäisesti sovelluksessa. Tiedotteet tulevat asukkaalle sähköpostitse ja asukassovellukseen, minkä lisäksi kaikki taloyhtiön varauskalenterit löytyvät asukassovelluksesta. Varauskalenteria voi hyödyntää paitsi yhteiskäyttötilojen, myös yhteiskäytössä olevien hyödykkeiden, kuten työkalujen tai yhteiskäyttöpyörien varaamiseen. Laskutustarvekin poistuu, kun varaukset voi maksaa sovelluksen kautta.

Juli Living on on panostanut kauniisiin ja houkutteleviin yhteistiloihin, joissa asukkaiden on mukava viettää aikaa. Asukkaat varaavat ja maksavat tilat digitaalisessa varauskalenterissa, joten Juli Livingin ei tarvitse huolehtia paperisten varausvihkojen hallinnoinnista, tilojen väärinkäytöstä eikä käyttökorvausten laskuttamisesta.

”Haluamme, että asukkaan olisi mahdollisimman helppo vuokrata asuntoja – ja että se sama helppous jatkuisi myös asumisen aikana. One4all tukee meitä tässä tavoitteessa. Hyvä esimerkki on yleisten tilojen varaaminen: sen sijaan, että asukkaan tarvitsee kipittää saunaan tai pesutupaan ja laittaa nimi paperiin, hän voi varata vuoron sovelluksen kautta”, havainnollistaa Juli Livingin Suomen maajohtaja Milla Kettunen.

Digipalvelujen hyödyt kohdentuvat tasapuolisesti sekä asukkaiden että taloyhtiön suuntaan. Automaation myötä niin palvelujen saatavuus, kustannustehokkuus, asukastyytyväisyys kuin asumisviihtyvyys kasvavat, kun asukkaat saavat ajantasaista tietoa helposti ja nopeasti. Huoltoyhtiön ja isännöitsijän kannalta lisäetuna on ajansäästö: viestintä hoituu työpöydän ääreltä ilman paperien tulostelua tai matkustamista.

”Sähköisen asukasviestinnän ansiosta ei enää tarvita kiinteistöhuoltoa toimittamaan tiedotteita. Näin vältytään turhalta ajamiselta ja paperiroskalta, mikä tukee myös kestävää kehitystä”, Baarman tähdentää.

One4allin palvelut skaalataan aina asiakkaan tarpeiden mukaan. Yrityksen asiantuntijat kartoittavat asiakkaan tarpeet, minkä jälkeen valitaan tavoitteita tukevat ratkaisut yhteistyössä. Tästä kertoo esimerkiksi se, että Juli Livingin kohteissa One4all -sovellus tulee jatkossa loistamaan yrityksen omissa brändiväreissä.

”Tuntuu kivalta toivottaa omissa brändiväreissä asukas tervetulleeksi”, Kettunen kuittaa.

Vastuullisuus yhteisenä tavoitteena

One4allin tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea vastuullisuudesta tinkimättä. Sen lisäksi, että digitaaliset asumisen palvelut pienentävät hiilijalanjälkeä vähentäen kulutusta ja liikkumista, kaikki One4allin vuoden 2021 huhtikuun jälkeen valmistamat porrasnäytöt ovat hiilineutraaleja. Niistä koituvat hiilidioksidipäästöt kompensoidaan luontohankkeisiin. Juli Livingin toimintaa ohjaa hiilineutraalius sekä rakentamis- että asumisvaiheessa. Yhdessä omistajansa, NREPin kanssa yritys on sitoutunut hiilineutraaliin kiinteistöportfolioon vuoteen 2028 mennessä.

”Jo nyt kaikki kiinteistömme ovat energian ja kaukolämmön osalta hiilineutraaleja. Vastuullisuus ohjaa kaikkea tekemistämme aina asuntojen materiaaleista ja valaistuksesta vesikalusteisiin ja kodinkoneisiin. Arvioimme kaikkien ratkaisujen vaikutuksia ihmisiin ja ympäristöön kriittisesti”, sanoo Juli Livingin tuotepäällikkö Janine Fager-Jokisalo.

Syksyllä 2020 perustettu Juli Living tarjoaa vuokra-asumista viidessä Etelä-Suomen kaupungissa. Yritys on täydentänyt palvelujaan asiakaspalvelulla ja isännöinnillä pyrkien siihen, että asumisen palvelut olisivat laajasti yrityksen omissa käsissä. Arjen digitalisoituminen vaatii uusia ja innovatiivisia digiratkaisuja asumisen saralla. Sellaisia tarjoaa vuonna 2011 perustettu One4all – kokonaisvaltaisen asumisen laadun kehittämisen edelläkävijä Suomessa.

”Yhteistyössä One4allin kanssa haluamme jatkossakin tutkia, mitä kaikkea digirintamalla olisi mahdollista tehdä entistä helpomman ja mukavamman asumisen edistämiseksi”, Baarman summaa.

Teksti: Maria Paldanius Kuvat: Atte Makkonen

Ota yhteyttä, mietitään yhdessä juuri teille sopiva ratkaisu
0400 888 218myynti@one4all.fi
Oliko artikkelin sisältö hyödyllinen? Klikkaa

Jaa: Facebook · LinkedIn · Twitter

Tuotteet ja palvelut

Asiakaskokemuksia

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Haluatko tarjota laadukkaita asumiskokemuksia?

Soita tai lähetä viestiä – mietitään yhdessä sopivat ratkaisut, joilla laadukas asumiskokemus rakennetaan.

Henry Hietavala, myynti