Ota yhteyttä

Taloyhtiön sähköinen varausjärjestelmä tuo kaivattua helppoutta asumiseen

Laadukkaille ja monipuolisille taloyhtiön yhteistiloille on tarvetta, sillä asunnot ovat kaupungeissa usein pieniä. Yhä useammassa taloyhtiössä on myös käytössä yhteiskäyttötavaroita jakamistalouden yleistyessä. Sähköinen varausjärjestelmä on fiksu tapa hallinnoida taloyhtiön yhteistilojen, palveluiden ja tavaroiden varauksia ja käyttöä. Se helpottaa asumista ja tarjoaa asukkaiden arvostamaa lisäarvoa asumiseen.

Varausjärjestelmämme voi ottaa käyttöön One4all Mobile -sovelluksessa (toimii myös selaimessa), kosketusnäytöllisellä porrasnäytöllä tai erillisenä verkkosivuna. Järjestelmän voi myös integroida vuokrataloyhtiöiden omiin asukassivuihin.

Sähköinen varausjärjestelmä kulkee käyttäjän mukana. Varaukset voi halutessa tehdä vaikka puiston penkiltä käsin.

Mitä etuja varausjärjestelmä tuo taloyhtiölle?

Varausjärjestelmän etuja ovat:

  • Helppo hallinnointi: ei sotkuisia varauskirjoja. Varausjärjestelmää hallinnoidaan helppokäyttöisellä selainpohjaisella hallinta­järjestelmällä.
  • Reaaliaikaisuus: asukas näkee heti, onko vuoroja saatavilla. Asukas voi tehdä varaukset halutessaan esim. kotisohvalta tai vaikka reissusta käsin. Tilojen käyttö tehostuu eivätkä tilat ole tyhjillään, kun niiden varaus on tehty helpoksi.
  • Data: käyttöasteraportti auttaa ymmärtämään asukkaiden varaustarpeita sekä tilojen ja tavaroiden käyttöä. Datan avulla voi tehdä faktaan perustuvia päätöksiä. Käyttöasteraportin saa ladattua hallinta­järjestelmästä kuluneen kuukauden ajalta. Saatavilla on myös laajempi raportti.
  • Säästö: varausjärjestelmään liitetty maksupalvelu poistaa käyttökorvausten laskutus- ja perintätarpeet. Käyttäjä maksaa varaamansa yhteistilan tai muun palvelun suojatusti jo heti varaushetkellä.
  • Turvallisuus: varauksiin liitetyn kulunohjauksen ansiosta tilaan pääsee vain oman vuoron aikana eikä kukaan muu pääse tilaan vuoron aikana. Kukaan ei voi vetää varauskirjasta toisen nimeä yli. Myös yhteiskäyttötavarat pysyvät paremmin tallessa, kun hallinnoija näkee, kuka tavaran on varannut viimeksi.
  • Energiatehokkuus: kun saunan kiukaan releohjaus on käytössä, kiuas käynnistyy varattujen vuorojen mukaan ja sammuu, jos seuraavaa vuoroa ei ole. Näin vältytään kiukaan turhalta lämmitykseltä.
  • Lisätulot: varaukset voi mahdollistaa myös ulkopuolisille käyttäjille (esim. saman korttelin asukkaille tai vuokrataloyhtiöiden kiinteistöjen ristikkäiskäyttöön), jolloin taloyhtiö voi hankkia lisätuloja.
Varauksen teko sähköisessä järjestelmässä on yksinkertaista ja nopeaa – muutama painallus ja varaus on tehty.

Millaisiin taloyhtiöihin varausjärjestelmä sopii?

Järjestelmä sopii ihan kaikkiin kohteisiin, joissa on varattavia tiloja, palveluita tai tavaroita. Käyttöä varten ei ole erityisvaatimuksia. Monipuolisten määritysten ansiosta varausjärjestelmä soveltuu monenlaisiin kohteisiin.

Vaikka varausjärjestelmä on kehitetty ensisijaisesti taloyhtiöiden käyttöön, se on jo käytössä myös esim. ampumaradalla ja uimahallissa.

Mitä varausjärjestelmässä voi varata?

Yleisimmät varauskohteet ovat taloyhtiön sauna, pesutupa, kerhotila ja kuntosali. Kalenteria käytetään myös mm. taloyhtiön auton renkaiden vaihtopaikan varaukseen.

Varausjärjestelmässä voi hallinnoida myös yhteiskäyttötavaroita. Tässä muutamia esimerkkejä asiakkaidemme varauskalentereista:

  • yhteiskäyttöpyörä
  • porakone
  • nokkakärryt
  • grilli
  • piano.

Tilojen ja tavaroiden lisäksi kalenteri soveltuu asumisen palveluiden varaamiseen, esim. asumiskoordinaattoreiden aikojen varaamiseen seniorikohteessa tai auton renkaiden vaihtoon. 

Tulossa on myös parkkipaikkakalenteri, joka helpottaa taloyhtiön autopaikkojen hallinnointia  – kerromme siitä lähiaikoina lisää. 

Onko sähköinen varausjärestelmä turvallinen?

Varausjärjestelmä täyttää gdpr:n asettamat vaatimukset. Lue lisää varausjärjestelmän tietosuojasta täältä.

Haluatko tietää enemmän varausjärjestelmästä? Lue tästä juttumme, jossa sukellamme yksityiskohtaisemmin varausjärjestelmän määrityksiin ja mahdollisuuksiin.

Ota yhteyttä, mietitään yhdessä miten varausjärjestelmä voisi helpottaa varauksia taloyhtiössänne
0400 888 218myynti@one4all.fi
Oliko artikkelin sisältö hyödyllinen? Klikkaa

Jaa: Facebook · LinkedIn · Twitter

Tuotteet ja palvelut

Asiakaskokemuksia

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Haluatko tarjota laadukkaita asumiskokemuksia?

Soita tai lähetä viestiä – mietitään yhdessä sopivat ratkaisut, joilla laadukas asumiskokemus rakennetaan.

Henry Hietavala, myynti