Ota yhteyttä

Toivo Group tarjoaa laadukkaita asukaskokemuksia One4allin asumisen palvelualustan avulla

Toivo Group on rohkea edelläkävijä, joka haluaa muuttaa alaa ja erottautua omannäköisellä toiminnallaan. Tahtotila tarjota Suomen upeimpia asukaskokemuksia innoitti Toivoa etsimään asukkailleen palveluita, jotka istuvat Toivon moderniin toimintaan. Ratkaisuna oli digitaalisuus.

“Olemme uusi toimija alalla, ja meille edelläkävijyys tarkoittaa myös sitä, että olemme digitaalinen toimija. Tämän pitää heijastua palveluissamme”, kertoo Iida Koivukoski, joka työskentelee Toivolla asuntojen vuokrauksen ja manageerauksen parissa.

Iidan tärkeimpänä tehtävänä on varmistaa, että Toivon kohteissa ja asukkailla on kaikki hyvin ja siksi aktiivinen kehittämistyö on kiinteä osa Iidan työpäiviä. Iida toimii myös Toivon Asuntomestareiden tiiminvetäjänä.

Hyviä kokemuksia One4allin asumisen palvelualustan mukautumisesta Toivon kohteiden tarpeisiin

Toivon kohteet eivät ole keskenään identtisiä, joten on selvää, että sama ratkaisu ei sovi kaikkiin kohteisiin. Palveluiden räätälöitävyys kohdekohtaisesti on Toivolle tärkeää.

“Olemme olleet tosi tyytyväisiä digitaalisiin viestinnän ja asumisen palveluihin. Kun tutustuimme alan palveluntarjoajiin, huomasimme, että One4allin palveluvalikoima oli alan kattavin. Muilta palveluntarjoajilta emme saaneet tarpeitamme vastaavaa kulunohjausta ja maksupalvelua.

Palvelut ovat yhdeksi sanaksi kiteytettynä ketteriä. Koskaan ei ole vielä tullut vastaan tilannetta, jossa ratkaisua ei olisi löytynyt. Olemme saaneet aina meidän yksilöllisiin tarpeisiimme sopivat kohdekohtaiset ratkaisut.

On myös ollut arvokasta huomata, että asiakkaalle ei haluta myydä sikaa säkissä, vaan asioita tehdään asiakaslähtöisesti ja meidän etumme edellä. Jos jokin suunnittelemamme asia ei toimi, siitä kerrotaan aina rehellisesti ja avoimesti”, kiittelee Iida.

Toivo rakentaa asuntojen lisäksi asukaskokemuksia

Toivolla viestintä ja asumisen palvelut ovat olennainen osa asukaskokemusta. Perinteinen taloyhtiön tiedottaminen ilmoitustaululla ei kuitenkaan tuntunut oikealta toimintatavalta modernille yritykselle.

“Meille on ensisijaisen tärkeää, että viestintämme on aina ajan tasalla eivätkä asukkaat saa vanhentunutta tietoa; siksi valintamme on digitaalisuus. Digikanavat myös säästävät työntekijöiden aikaa, sillä he voivat päivittää tiedot porrasnäytöille ja asukassovellukseen nopeasti etänä”, iloitsee Iida.

Hän on huomannut, että digitaalinen viestintä myös tavoittaa asukkaat. “Sen tietää siitä, että asukkaat alkavat kysellä, mikäli porrasnäytöllä ei jostain syystä ole tiedotetta.”

Jos emme käyttäisi digitaalisia asukasviestinnän palveluita, asukkaille tiedottaminen olisi vähäisempää. Haluamme olla aikaamme edellä oleva yritys ja hyödyntää kehittyviä digitaalisia ratkaisuja.

Taloyhtiön porraskäytävään asennettu digitaalinen porrasnäyttö kiinnittää Toivon kokemuksen mukaan asukkaiden huomion.
Toivon kokemuksen mukaan digitaalinen porrasnäyttö kiinnittää asukkaiden huomion, jolloin viestit tavoittavat heidät.

Joustavat palvelut mahdollistavat asukkaiden toiveisiin vastaamisen

Asukastyytyväisyys on kaiken keskiössä Toivolla. Siksi asukkaiden tarpeita ja toiveita kuunnellaan tarkasti, ja toimintaa kehitetään asukas edellä. Palveluiden tärkein tehtävä on helpottaa asukkaiden arkea ja parantaa asumisviihtyvyyttä.

One4allin asumisen palveluita käytetään Toivon kohteissa muun muassa yhteistilojen varaamiseen, maksamiseen, kulunhallintaan ja saunojen käynnistämiseen. Asukkaiden arki helpottuu, kun he voivat varata esimerkiksi pyykkituvan, kerhotilan ja saunan kätevästi digitaalisen varauskalenterin kautta.

Toivolla arvostetaan erityisesti digitaalisten asumisen palveluiden tarjoamaa joustavuutta, joka mahdollistaa asukkaiden toiveisiin vastaamisen.

“Aluksi kohteissamme ei ollut mahdollisuutta varata yksittäisiä saunavuoroja ja asukkailta tuli siitä kyselyitä. Kun mahdollistimme yksittäisten vuorojen varauksen varauskalenterissa, asukkaat ovat olleet tyytyväisiä ja antaneet meille positiivista palautetta. Yksittäisten vuorojen lisäksi meillä rullaa myös perinteiset vakiosaunavuorot”, kertoo Iida.

“Olemme myös mahdollistaneet saunan varaukset taloyhtiön ulkopuolisille käyttäjille. Kulunhallinta toimii kätevästi iLOQ-lukitusrajapinnan avulla, jolloin ulkopuolisten henkilöiden on helppo kulkea tilaan varattuna aikana. Kulunhallinta tuo myös turvaa asukkaille, koska kulku on mahdollista ainoastaan varattuna aikana.”

Toivolla on panostettu siihen, että kaikkien yhteistilojen käyttö on yhtä helppoa, oli kyseessä sitten pihan kalusteiden käyttö tai saunan varaaminen digitaalisesta varauskalenterista
Aidosti asukkaille kehitetyssä kohteessa kaikkien yhteistilojen käytön tulee olla mietitty huolella. Yhteistilojen käytön on oltava yhtä helppoa kuin pihapiirin kalusteiden käyttö – digitaalinen varauskalenteri palvelee tätä tarkoitusta Toivon kohteissa.

Ulkoasun yhdenmukaistaminen on olennainen osa brändin rakentamista

Toivolla on vahva oma brändi, jota halutaan tuoda aktiivisesti esiin. Sen vuoksi asukkaiden käytössä olevaan asukassovellus Mobileen muutettiin Toivon brändivärit, jotta brändin yhdenmukaisuus toistuu eri kanavissa.

“Tämä on meille merkittävä yksityiskohta. Tuntuu, että One4all haluaa puhaltaa kanssamme yhteen hiileen ja auttaa meitä tuomaan Toivon brändiä esiin.”

Helppokäyttöinen järjestelmä mahdollistaa nopean käyttöönoton

Iidalle ja muille Asuntomestareille on tärkeää, että järjestelmien käyttö on sujuvaa eikä siihen huku turhaa aikaa.

“Opastan uusille Asuntomestareille heti ensimmäiseksi hallinta­järjestelmän käytön, koska se on niin helppoa ja yksinkertaista. Sen jälkeen heiltä ei yleensä tule järjestelmään liittyviä kysymyksiä, koska järjestelmä on niin helppokäyttöinen.”

Myös One4allin proaktiivinen asiakaspalvelu saa Iidalta kiitosta.

“Saamme aina nopeasti apua joka tilanteessa ja yhteydenpito on helppoa. Sovimme juuri, että pidämme jatkossa säännöllisin väliajoin palaverin, jossa käymme yhdessä ajankohtaisia asioita läpi. Olemme myös pitäneet niin sanottuja “kolmikantaneuvotteluja”, joissa mukana on ollut meidän lisäksi rakennuttaja ja One4allin edustaja. Nämä tapaamiset ovat olleet erittäin toimivia.”

Ida nostaa esiin myös toisen esimerkin vuorovaikutuksen sujuvuudesta.

“Tuesta soitettiin juuri muutama päivä sitten, että miten menee. Tosi kiva huomata, että asiakkaista pidetään aidosti huolta.”

Yhteistyö One4allin kanssa jatkuu tulevaisuudessakin

Toivolla arvostetaan sitä, että kaikki digitaaliset viestinnän ja asumisen palvelut saa samalta palveluntarjoajalta.

“Kokemukseni mukaan palveluiden monipuolisuus on selkeästi One4allin kilpailuetu. Palvelujen kattavuus tekee asiat meille niin helpoksi, että valitsemme jatkossakin heidät”, kertoo Iida.

Toivo on suomalainen kiinteistökehitykseen ja -omistukseen erikoistunut toimija, jonka missiona on muuttaa kiinteistöjen arvoketjuja ja muodostaa erottautuva liiketoimintamalli. Toivo haluaa tarjota Suomen upeimmat vuokrakodit ja asukaskokemuksen.

Ota yhteyttä, mietitään yhdessä juuri teille sopiva ratkaisu
0400 888 218myynti@one4all.fi

Jaa: Facebook · LinkedIn · Twitter

Tuotteet ja palvelut

Asiakaskokemuksia

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Haluatko tarjota laadukkaita asumiskokemuksia?

Soita tai lähetä viestiä – mietitään yhdessä sopivat ratkaisut, joilla laadukas asumiskokemus rakennetaan.

Henry Hietavala, myynti